A hatékony weboldal tartalom megírásához kérheted szövegíró segítségét, de megírhatod te magad is. Ehhez előzetes tanulásra van szükség. De idővel és sok energiával te is használható szövegeket tudsz majd írni.
Ebben a cikkben azt szedtem össze, hogy milyen ismeretekre lehet szükséged ahhoz, hogy olyan szövegeket írj weboldaladra, amikkel elérheted a kitűzött céljaidat.
01.
a weboldal tartalom elkötelezett, folyamatos frissítése
Az első pont rögtön egy kakukktojás, mert nem tartozik a tanulható kategóriába. Azért térek ki erre, mert ha weboldaladat valóban a vállalkozásodat erősítő eszközök sorába akarod állítani, akkor folyamatosan időt kell szakítanod mind a technikai, mind pedig a tartalmi frissítésére. Ehhez persze kellő elszántságra és kitartásra lesz szükséged.
Vállalkozásba általában azok az emberek vágnak bele, akik éreznek valamilyen késztetést az újításra, a szabadságra és arra, hogy változtassanak az életükön. De mivel egy vállalkozás nem csak munka, hanem életforma, hosszútávon sokkal kifizetődőbb, ha a belső hajtóerődre támaszkodva dolgozol a vállalkozásod sikeréért.
02.
Marketing ismeret
Ez a pont valószínűleg nem meglepő senki számára.
A marketing tulajdonképpen mindent magába foglal, amit egy vállalkozás csinál. A marketing értékeli ki a piacot, meghatározza az eladni kívánt szolgáltatásokat és termékeket, valamint a célközönség tudomására hozza azokat. Kialakítja az értékesítési stratégiát és az árakat, illetve megtervezi a vásárlói útvonalat is. Mindezt pedig a vásárlók igényeinek kielégítése, végső soron pedig az üzlet profittervének elérése végett teszi az összes elérhető marketingeszköz segítségével.
A termékeket és szolgáltatásokat bemutató és megfelelően összeállított értékesítési stratégiára épülő weboldal is az egyik kiemelkedően fontos, központi eleme a marketing eszközök sorának.
03.
vásárlási pszichológia ismerete
Döntéseinket valós vagy vélt igények és az ösztönök által megszületett gondolatok irányítják.
A te feladatod pedig az, hogy hass az érdeklődők érzelmeire, felébreszd bennünk az igényt a terméked, szolgáltatásod iránt, valamint segítsd őket a vásárlási döntés meghozatalában.
04.
Figyelemfelkeltési, bizalomépítési
és történetmesélési módszerek A weboldal tartalom ütős megfogalmazásához
Ahhoz, hogy az olvasók a te termékeidet/szolgáltatásaidat válasszák, az érzelmeikre kell hatnod és ki kell érdemelned a bizalmukat. Ezért olyan tartalmakat kell gyártanod, amikhez kapcsolódni tudnak. Ennek a legkézenfekvőbb eszköze a történetmesélés, amivel közel tudod engedni őket magadhoz. Vagy ha nem magadról mesélsz, akkor egy érdekes, fogyasztható köntösbe kell burkolnod mondanivalódat.
Ahhoz, hogy te magad érzelmeket tudj generálni, empatikus személyiségnek kell lenned. Az érzelmi intelligenciáról további infókat olvahatsz ebben a cikkben.
05.
haszonérvelési technika a weboldal tartalomíráshoz
Ez azért fontos rész, mert nem mindegy, hogy szolgáltatásodat/termékedet milyen módszerrel mutatod be. A legfontosabb, hogy ne csak egyszerűen a pozitív tulajdonságokat sorold fel, hanem azt mutasd be érzékletesen, hogy mennyivel lesz könnyebb/ szebb az élete a vásárlónak a Te termékedtől vagy szolgáltatásodtól.
06.
árazási stratégia a weboldalon
Vásárolni majdnem mindenki szeret de azt már senki nem szívleli, ha el akarnak adni neki valamit. Ezért az árakat a tőled telhető legtermészetesebben, elegánsan érdemes bemutatnod, marketinges felütés nélkül.
Íme pár hasznos tipp:
Vezess be pár ingyenes terméket!
Alkalmazz összehasonlítást a konkurensek említése nélkül!
Keretezd az árat! (Egy drága terméket olcsóbbnak tudsz feltüntetni, ha mellé raksz egy még drágább terméket.)
Írd le az árat kereslet és kínálat kontextusában!
Az árat érték kontextusában is bemutathatod.