Így írj figyelemfelkeltő és hatásos címeket

Mandzák Lilla

A WEBOLDALAK CÍMSORAI

A weboldalak tele vannak címsorokkal (headline). Ide tartoznak a főcímek, az alcímek és a blogcikkek címei, amiket heading tag-ekkel jelölünk. Ezekkel határozzuk meg, hogy a honlap teljes tartalmán belül melyek a legfontosabb mondatok.

Akik ezeket az alapvető beállításokat elmulasztják, nemcsak „SEO törvényei” ellen vétenek, hanem nagyon rosszban lesznek a Google keresővel is. Ez azért baj, mert általában innen érkeznek a leginkább ponteciális érdeklődők, hiszen ők már kulcsszavakra keresnek. Tehát valami sejtelmük már van arról, hogy mit szeretnének és elkötelezettek a megoldás felé.

Mivel a Google bizonyos időközönként beindexeli a weboldalad, ezért fontos, hogy a vállalkozásod, témáid meghatározó szavai a helyükön legyenek. Minimum H1, H2, H3 heading-et használj, de bevetheted a (H4,H5,H6) tageket is.

EZEKET A SOROKAT JELÖLD HEADING-GEL a weboldaladon

H1: cikk, termék vagy aloldal címét

H2: alcímet

H3: első mondatot, vagy első bekezdést

A címek így keltik fel a figyelmet

Most nézzük meg, hogyan írhatunk egyéb, figyelemfelkeltő címeket blogcikkünkhöz, hírleveleinkhez vagy akár Youtube videónkhoz.

A közösségi média világában mindenki fel szeretné hívni magára a figyelmet. Legyen az egy munka, vállalkozás miatt, vagy mert szimplán úgy gondolja az illető, hogy értékes gondolataira mások is kíváncsiak. Eszköz lehet ehhez egy Youtube videó vagy blogcikk jól megírt címe, de szintén címnek tekinthető az e-mailek, hírlevelek tárgymezője is.

Az ilyen kibontott szövegek címének közös jellemzője, hogy mindenáron fel szeretnék kelteni a figyelmet. De hogyan érhetik ezt el?

Erős racionális reakciót váltanak ki.

Elengedhetetlen, hogy a cím erős emocionális reakció kiváltson ki. Pl.: Ilyet soha nem tennél a kutyákkal.

De hogyan is válthatunk ki intenzív érzelmi rekaciót? A következő tippeket copywriting tanulmányaim alatt ragadt rám. Remélem, adhatok pár tippet neked is.

Így válts ki az érzelmi reakciód a címeddel

Egy előző blogcikkemben már foglalkoztam az empátia témakörével, amely általában elengedhetetlen egy olyan cikk megírásához, amely nyomot hagy az olvasóban. Sőt, még a konverziószámokat is megdobja egy kicsit.

Most pedig ismerjük meg az insight fogalmát, amelyet az egyik tanárom releváns érzelmi húrként definiált.

Az insight fogyasztói gondolkodásmódot, élményt vagy szokást hangsúlyoz ki. Vagyis aha-élményt ad. Tehát az adott márkához és a termék használatához vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik.

Ha már megtaláltad a “releváns érzelmi húrodat” és hogy milyen fogyasztói probléma reflektálsz, meg is írhatod a tartalmadat. Csak ezután állj neki az eget-földet rengetően ütős címed megírásához!

Most A MENNYISÉG A LÉNYEG

Írd össze a kulcszavakat, amik domináltak a tartalomban és válaszd ki a központi kulcsszót!

Írj egyből több címváltozatot! Mindent, ami eszedbe jut. Még akkor is, ha még bénácska. Minimum 20 kötelező és legyen benne a legfontosabb kulcsszavad is!

Ülj ki a teraszra és igyál egy kávét, menj el futni vagy mosogass el! De azért legyen közelben a telefonod. Nem vicc, csináld!

A titok az, hogy valami nem szellemi tevékenység közben a gondolataid szabadon szárnyalhatnak és maguktól munkálkodnak a címeden. Ha közben eszedbe jut valami, gyorsan jegyezd fel!

Összesítsd, amiket eddig kitaláltál és még dobj mellé pár ötletet!

VÉGSŐ SORON MÉGISCSAK A MINŐSÉGI SZÖVEG SZÁMÍT

Kezd el csiszolgatni az összeírt sorokat. Húzd ki a zsákutcákat és játssz a szavakkal! Keress szinonimákat vagy cseréld fel a szórendet!

Tartsd meg a 2-3 legjobbat és iktass be megint valamilyen más tevékenységet, ami kikapcsolja az agyadat!

Ezután hozd meg a nagy döntést!

MIRE VAGY MÉG KÍVÁNCSI?

Most aztán megnéztünk mindenféle címet, kaptál pár hasznos tippet, hogy hogyan igazodj el a címek és címsorok világában.

Valamit kihagytam amire kíváncsi lennél? Írd meg nyugodtan kommentban, vagy vedd fel velem a kapcsolatot!

Ha pedig nem vesződnél magad a címekkel, itt vagyok, hogy segítsek neked!

Szólj hozzá!

gyere el hozzám egy ingyenes beszélgetésere!






    Hívj fel!
    +36 20 232 4661
    írj nekem!

    Minden jog fenntartva