A SEO, vagyis keresőoptimalizálás alapvető szempont egy weboldal elkészítése során. Még ha szakértőre bízod is a weboldal készítést és szövegírást, akkor is érdemes tisztában lenned a keresőoptimalizálás alapjaival, hogy átlásd a folyamatokat.
Ebben a cikkben egy kis kezdőlöketet szeretnék adni, hogy bepillantást nyerj a SEO világába. Megtudhatod, hogy mire gondolj, ha a keresőoptimalizálás kifejezésével találkozol és miért olyan fontos, hogy tisztában legyél a jelentésével és alkalmazásával.
Mit jelent és hogyan működik a SEO?
A SEO (Search Engine Optimalization) magyarul keresőoptimalizálást jelent. Ez a kifejezés azokat a tevékenységeket foglalja magába, amelyekkel a weboldaladat a találati lista minél magasabb helyére juttathatod, bizonyos szavakra vagy kifejezésekre keresve.
Egyszer lent, egyszer fent
A mindenkori verseny határozza meg, hogy hányadik helyet éred el egy találati listán. Minél nagyobb a verseny az adott témában és minél jobb a konkurencia SEO-ja, annál nehezebb lesz elérned a célodat.
A keresőrobotok bizonyos időközönként bejárják az oldalakat és fontos információkat tárolnak el róla. A keresők az ilyen idexelt adatbázis alapján hoznak létre organikus találati listát, de nem állítanak be egy-egy kulcsszóra állandó értéket. Az oldalad besorolása folyamatosan változni fog. Sőt, a felhasználó preferenciáitól, lokációjától függően is változhat a Google találati listája.
a tartalmi alapozás jelentősége
A kulcsszó a keresőoptimalizálás kiindulópontja.
Mielőtt belevágsz a SEO-ba, tisztáznod kell a saját kulcsszavaidat, kulcskifejezéseidet! Ezek nem merülnek ki az egyszavas kulcsszavakban, hanem long-tail kifejezéseket is használnod kell! A ritkábban felmerülő kulcsszavakra komolyabb érdeklődők fognak érkezni.
Ezt követően a weboldalad tartalmát a kulcskifejezéseidre kell optimalizálni. A tartalomnak jó minőségűnek és megfelelően strukturáltnak kell lennie.
A tartalmi elemzés során a meta sorokra, a képekhez tartozó alt tagokra, címsorokra és ezek megfelelő mennyiségére és elosztására is figyelned kell!
SEO szempontok
Azokat a keresőoptimalizálási szempontokat, amik alapján a Google felállítja az organikus találati listát, 2 csoportra oszthatjuk. (Az organikus SEO/white hat SEO azokat a hosszútávon megtérülő eljárásokat jelenti, amelyekkel magasabbra kerülhetsz a Google találati listáján.)
On-page SEO
Az on-page SEO csoportjába tartozik minden olyan szempont, amit magad alakítasz ki a weboldaladdal kapcsolatban. Ide azok a technikai és tartalmi tényezők tartoznak, amiket a Google a találati lista felállítása során vesz figyelembe.
Legyen logikus, átlátható és letisztult a weboldalad, ami elvezeti a látogatót a vásárlásig vagy a szolgáltatás megrendeléséig.
Hogy csak néhány szempontot említsek:
Legyen beszédes legyen a menüsorod! Emelj ki egy-két fontosabb oldalt, vagy egy kulcsszót is menüpontra emelhetsz.
Miért lehet lassú egy weboldal? Mondok egy okot a sok közül: túl nagy méretben töltötted fel a képeket.
A weboldalad legyen telefonra és tabletre optimalizálva!
Tedd tisztába az URL-jeidet, hogy minden felhasználó számára érthetőek legyenek!
A tartalomnak figyelemfelkeltőnek, relevánsnak a leendő ügyfeleid számára.
Off-page SEO
Az on-page SEO határozza meg, hogy mit tudsz kihozni az off-page SEO-ból. Tehát, először a weboldalad minőségének kell rendben lennie.
Figyelned kell a weboldaladon kívüli tényezőkre is, tehát a külső linkekre és a külvilágból jövő reakciókra az oldaladdal kapcsolatban.
Röviden, ebbe a kategóriába a weboldaladon kívül álló tényezők tartoznak: linképítés, közösségi média, hírlevél, kommentek, vendég-blogolás, értékelések, PR, tartalmak megosztása, bizalom-építés stb.
A weboldalad hosszútávú SEO sikerének kulcsa
Ha hosszútávú eredményeket szeretnél, akkor sziklaszilárd organikus SEO alapokat kell letenned!
Ahhoz, hogy bizonyos keresőkifejezésre a lehető legjobb helyet érd el, hiteles és releváns tartalommal kell rendelkezned a témában.
Ha meg szeretnéd spórolni magadnak a hosszú tanulással töltött időt, akkor bízd rám a szövegírási feladataidat!