Weboldal szövegírás tippek és alapvető szempontok

Mandzák Lilla

A weboldal szövegírás nem egyszerű feladat, de megfelelő eszközökkel egy rendkívül izgalmas kihívás is lehet. Természetesen, ha a tanulásra fordított idődet inkább más feladatokra fordítanád, érdemes egy profi szövegírót megbíznod a tartalmaid elkészítésével.

Viszont ha te magad írnád meg a weboldal szövegeidet, érdemes tudnod, hogy nagyon sok múlik a tervezésen és tudatosságon, mint minden más területén egy vállalkozásnak. Már csak azért is, mert a weboldal tartalom megírásának meg kell előznie a weboldal szerkezetének és dizájnjának elkészítését. Ezt szoktam tartalomalapú weboldaltervezésnek nevezni, amiről már egy előző blogcikkemben is szó volt.

Tehát ebben a cikkben összeszedtem neked az alapvető szempontokat, amiket érdemes figyelembe venned, amikor megtervezed és megírod a weboldal szövegedet.

weboldal szövegírás

A landoló oldal és weboldal közötti különbség

A landoló oldalt egyetlen célra, egy adott ajánlatra fókuszál (hírlevél feliratkozás, elérhetőségek, e-book bemutatása, letöltése, ingyenes webinár stb.). Menüpontok abban az esetben vannak rajta, ha az oldalon belülre mutatnak, navigálnak. Egyetlen oldalból áll, szemben a weboldallal, aminek akár 4 vagy több aloldala is lehet.

A weboldalról a látogató minden információt megtudhat rólad, a szolgáltatásaidról, referenciáidról. Szélesebb célközönségnek szól, mint a landing pag/landoló oldal és a menüpontok az egyes aloldalakra mutatnak.

Sokkal több és különböző modult tartalmaz, mint a landoló oldal, például videókat, galériát, űrlapot, blogot. Tehát célja nem kimondottan a konverzió – mind a landing oldalnak – hanem az információátadás.

Szövegírónak születni kell?
Bevállald-e egyedül a weboldal szövegírást?

Úgy hiszem, minden munka elsajátítható valamilyen szinten, ha az ember tanul és rendszeresen a gyakorlatban is foglalkozik a témával.

Vannak bizonyos szövegírási technikák, amiket te is elsajátíthatsz és jó eséllyel használható szövegeket fogsz írni.
Ez csak idő és türelem kérdése, amihez nem árt az elhivatottság és egy kis tehetség sem.

Mindazonáltal úgy gondolom, azok végzik a legjobb munkát, akik szenvedéllyel írnak és hivatásuknak érzik a szövegírás szakmát.

A hatékony weboldalszöveg elemei

Címsorok/headline

A weboldalak címsorai a főcímek, alcímek, blogcikkek címei, amiket heading tag-ekkel jelölünk. Tartalmazniuk kell a kulcsszavainkat, ami a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos. A címeknek figyelemfelkeltőnek, rövidnek és tömörnek kell lenniük és érdemes több verzió közül választani, pl. egy blogcikk esetén.

A címekről és a figyelemfelkeltő címek írásának technikájáról bővebben ebben a cikkben írtam és Instagram posztban is foglalkoztam vele.

címsor és headline

Értékajánlat

Először is, írd össze a terméked, a vásárlóid jellemzőit, valamint azt, hogy mivel tudsz többet és értékesebbet adni, mint a konkurensek. Az értékajánlatnak tartalmaznia kell azt, hogy hogyan oldja meg a szolgáltatásod vagy terméked az olvasó problémáját.

Az értékajánlat legyen első olvasásra érthető, egyetlen mondat. Használd fel a weboldalad hajtás feletti részén, vagy főcímként/alcímként.

Referencia és testiominal, avagy a bizonyítékok

A bizonyítékok lehetnek vevői köszönetnyilvánítások, vevőélmények, ajánlások (testimonials) és az elvégzett munkáid bemutatása (referencia). Ezzel hitelesíted az ígéreteidet, amiket a bizonyíthatóan megszerzett tudásoddal és elvégzett munkáiddal támasztasz alá.

CTA (call to action)

A CTA irányítja az olvasó figyelmét, kattintásra buzdít. Az online marketingben általában CTA gombokról beszélünk. A gomb színeivel kiemelkedik az oldal többi részéből és nagyobb a körülötte lévő elemeknél. Egyetlen, egyszerű, konkrét cselekvést kért és egyértelműen megmutatja, hova jut az olvasó.

Például:

Hallgasd ingyen!

Töltsd le a tanulmányt!

Tanulni akarok!

A fenti példákat nevezzük eredményorientált vagy nyereség vezértelt módon megírt CTA-nak.

BLOG: a weboldal szövegírás egyik legfontosabb eleme

A blogcikkek edukálnak, szakértői státuszt és bizalmat építenek és szórakoztatnak. Soroljam még? Ha visszatérő és elkötelezett vásárlókra vágysz, írj informatív, egyedi hangvételű blogot, hogy emlékezzenek rád. A blogcikkek az idő előrehaladtával emelik egymás értékét és ha még be is kulcsszavaztad, a Google-ben is egyre jobb helyezést biztosíthatnak neked. A blogolásról bővebben itt olvashatsz.

weboldal szövegírás és a blogolás

Keresőoptimalizált weboldal szövegírás és a kulcsszavak

Ma már csak keresőoptimalizált weboldal szövegírásról beszélhetünk, mivel csak ennek van értelme és számokban kifejezhető értéke. A keresőoptimalizálásnak csak kis része az, amikor a kulcsszavakat elhelyezed a szövegben, viszont nagy jelentőséggel bír a megtalálhatóságod szempontjából.

Előnyök bemutatása

A weboldal szövegírás során ne csak az tényeket közöld a szolgáltatásoddal vagy termékeddel kapcsolatban, hanem azt is, hogy miért téged válasszon az érdeklődő. Tehát a terméked előnyeit kell összegyűjtened és frappánsan, kreatívan „előadnod”.

Weboldal szövegírás tippek

01

Legyél hiteles:

A segítő szándék a legjobb hitelességelem.

Kerüld az üres hájpot, mert előbb vagy utóbb minden lufi kipukkan.

Segítsd a vásárolói döntést, de semmiképpen se erőltesd.

használd a haszonérvelés technikáját a terméked népszerűsítése során, amelynek a 3 egymásra épülő alappillére a következő:

tulajdnoság

előny

haszon megfogalmazása

02

A látogató legyen az első

Ne a saját márkádról/termékedről/szolgáltatásodról szóljon a weboldalad, hanem a potenciális ügyfeledről.
Mindenki a saját igényeit szeretné kielégíteni, a látogatók nem azért érkeztek a weboldaladra, mert a Te céged érdekli őket. Ezt szem előtt tartva írd meg a szöveged.

03

Vezesd a látogatót

Megteheted ezt a címeiddel, a CTA-val és minden egyes mondattal. A mondatoknak tovább kell gördíteniük az olvasót, tehát minden mondat okkal kerüljön fel az oldalra a lehető legrövidebb és legérthetőbb formában.

04

írd meg a weboldal szöveget Közvetlen stílusban

Írj közvetlen, de lényegretörő stílusban. Olvasd át a szöveged és ha túl gépiesnek, mestekéltnek hat, igyál egy kávét, lazulj el és írd át. Nem kell rágörcsölni! Képzeld el egy barátodat és írd meg neki a weboldal tartalmadat! Aztán le is teszteltetheted vele a szöveged. 😊

04

teszteld a szövegeket

Tanulmányozd szövegeidet, hogy milyen érzelmi reakciókat váltanak ki az olvasóból! Mutasd meg irományaidat a családodnak, barátaidnak, tanáraidnak, esetleg mentorodnak és kérj tőlük tanácsot!

weboldal szöveg tesztelés

Összefoglalás

A szövegírás is külön szakma, tehát ha professzionális weboldal szöveget szeretnél, érdemes szakértővel dolgoznod. De ahogy már fent említettem, a weboldal szövegíráshoz szükséges készségek elsajátíthatóak és némi energiával magad is hatékony szövegeket írhatsz.

Ha még többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan írd meg a vevőcsalogató weboldal tartalmadat, szerezd meg az ebben a témában írt ingyenes tanulmányomat.

Továbbá egy hasznos könyvet is ajánlok neked, amiből rengeteg mindent megtudhatsz a szövegírásról és számos gyakorlási lehetőséget is találsz benne: Janata Kriszta: Szövegírás szenvedéllyel

Szólj hozzá!

gyere el hozzám egy ingyenes beszélgetésere!






    Hívj fel!
    +36 20 232 4661
    írj nekem!

    Minden jog fenntartva