A stresszmentes és hatékony tartalomgyártás titka

Mandzák Lilla

A tervezés és a hatékony napirend szerepe a tartalomgyártásban

Vállalkozóként néha kaotikussá tud válni a tartalomgyártás, amikor megcsúszunk a feladatainkkal és nem tudjuk tartani az ütemtervünket. A tervezés viszonylag könnyű is lehet, de tartani hozzá magunkat, annál nehezebb.

Tartalomgyártás szempontjából a legfontosabb tényező nem a gyakoriság, hanem a rendszeresség.

Ha nem tudod tartani a kialakított rendszered, újra és újra vissza kell térned a tervezéshez. Ez nagyon frusztráló tud lenni. Elveszítheted az önbizalmadat és a magadba vetett hiteted.
Sajnos ezt tapasztalatból mondom. Amíg nem tömbösítettem a feladataimat, nem jelöltem ki konkrét napokat az egyes feladatok elvégzésére, vagy nem használtam tartalomnaptárat, könnyen kicsúszott a kezemből az irányítás.

Az alább felsorolt eszközök segítenek átlátni a feladataimat, ezzel együtt az életemet. Egy hatékony napirend és tartalomnaptár összeállítása után mindig tudom, hogy mi a napi teendőim és könnyebben fókuszálok a konkrét feladatok elvégzésére.

A tartalommarketing jelentése

A tartalomgyártás folyamatának tisztázása előtt meg kell értened, hogy mit jelent és mire való a tartalommarketing:

Ez egy olyan hosszú távú stratégia és marketingeszköz, amelynek célja, hogy a rendszeres és minőségi tartalmak létrehozásával releváns információkkal lásd el a potenciális vevőidet. Tehát elsődleges célja az értékközvetítés.

A tartalommarketinggel növelheted a márkád ismertségét, edukálhatod az aktuális vagy potenciális ügyfeleidet és leadeket generálhatsz. Továbbá növelheted a vevőid elkötelezettségét, márkahűségét és kiaknázhatod az upsell lehetőségeit.

eszközök a tartalomgyártáshoz

A tartalomgyártás folyamata – a tervezés 1.

Ha szolgáltatóként el szeretnéd érni a célközönségedet, akkor jó esetben már jelen vagy a közösségi platformokon, például a Facebookon, Instagramon sé TikTokon.

Van egy weboldalad, amire kulcsszóra optimalizált tartalmat és blogcikkeket írsz. Így a Google-ben kereső érdeklődők organikus módon találnak rá a weboldaladra.

De nem ám a semmiből csaptál a lecsóba, hanem az alábbi lépéseken mentél végig, mielőtt elkezdtél posztokat készíteni a közösségi oldalaidra, valamint cikkeket írni a weboldaladra:

01

Kulcsszókutatást végeztél

A kulcsszókutatás célja az, hogy megtaláld azokat a témákat és konkrét keresési kifejezéseket, amelyekre az iparágadban a leginkább kíváncsiak a felhasználók.
Ezekre a szavakra, kifejezésekre kell neked érdekesen, informatív módon, tájékoztató vagy edukáló célzattal megírnod a tartalmaidat. Így a keresőből vagy közösségi oldalakról érkező organikus látogatókból érdeklődők, majd vásárlók válnak a weboldaladon.

02

Összeállítottad a tartalomstratégiádat

A tartalomstratégia lényege, hogy meghatározod azokat a témákat, amelyekben érdemes tartalmat gyártanod. A témaköreid pedig konkrét kulcsszavakból fognak állni, amiket a kulcsszókutatás során kiválasztottál.

A témakörök meghatározása során át kell gondolnod, hogy hitelesnek érzed-e magad bennük és közel állnak-e a szívedhez.
Ezenkívül meg kell vizsgálnod a versenytársaid kommunikációját és tanulnod kell belőlük! Nézd meg, hogy miről, mennyit és hogyan kommunikálnak! Találd ki, hogy te mit tudsz Te jobban, másképp csinálni!

Valamint át kell gondolnod a témáidban rejlő lehetőségeket is. Mennyire tudod őket szétbontani, tudsz-e minőségi, hiteles tartalmat gyártani belőlük, sokféleképpen tudod-e őket felhasználni és bemutatni?

A tartalomgyártás folyamata – a tervezés 2.

A tartalomstratégiád tehát konkrét kulcsszavakat tartalmaz, amiket beépítesz a tartalmaiba. Blogcikk esetén a kulcsszóra építed az egész cikket, a social tartalmakhoz pedig a témák és kulcsszavak is támpontot adnak.
A posztok és blogcikkek elkészítése előtt tervezd meg:

tartalomgyártás megtervezése

01

A hét/hónap melyik napján/napjain írsz blogcikket/készíted el a posztokat és azok melyik napon jelennek meg. Tehát mikorra tervezed be a tömbösített feladataidat. Nem minden nap foglalkozol egy kicsit a tartalomgyártással, hanem akár több hétre előre eltervezed és be is időzíted a tartalmaidat.

02

Milyen típusú posztokat használsz a közösségi oldalaid és azokhoz milyen keretezést rendelsz.

Például az Instagram:

Videós poszt – szolgáltatás bemutatása

Lapozós poszt – edukálás (Instagramon)

Flat lay – életérzés (A flat lay azt jelenti, hogy esztétikusan, és egymással összhangban helyezed el a tárgyakat egy asztalon vagy sík felületen és felülről fotózod le őket.)

Flat lay kép tartalomgyártáshoz
Flat lay

Szöveges poszt – motiváló idézet

Tehát pl. ha lapozós posztot készítesz, akkor ahhoz mindig edukáló célzatú poszt fog tartozni az általad választott témában. Ha pedig videós posztot készítesz, az a szolgáltatásaidról fog szólni. Ez csak egy keretet ad, de ha előhozod a kreatív énedet, rájössz, hogy nagyon sok minden belefér az egyes témákba.

tartalomnaptár a rendszeres tartalomgyártáshoz

03

Milyen keretrendszert használhatsz még?

Motiváló idézetek

Előnyök/hátrányok

Tippek/trükkök

Könyvajánló

Sikersztori…

A tartalomgyártás folyamata – a tervezés 3.

01

Készíts tartalomnaptárt!

Vezesd naptárban a tartalmaid témáját, a posztok típusát, a konkrét szöveget, a megjelenés dátumát, és még az eredményüket is felviheted.
Ez lehet akár egy egyszerű Excel tábla is. Érdemes akár 4 hétre előre dolgozni, de már az is nagy siker, ha egy hétre előre megvagy a posztokkal.

02

Alakítsd ki előre a dizájnt!

A tartalomgyártásba úgy fogj bele, hogy már kiválasztottad a saját színkódjaidat, betűtípusaidat és kialakítottad a látványvilágodat. Ha egyedül vágsz bele, akkor elkerülhetetlen a kísérletezés és hogy tanulj a saját hibáidból. Nem baj, ha látszik az Instagram feededen a fejlődés, vagy ha néha megújulsz.

03

A blogcikkek tervezésének folyamata

Mivel már vannak témáid és kulcsszavaid, írj össze minél több altémát, amiből cikk készülhet.

Mikor blogírásba kezdesz, írj meg előre pl. 5 cikket, aminek beidőzíted a megjelenését (mondjuk heti egyet) a következő 5 hétre. De ne dőlj hátra, hanem a következő hetekben is írj heti 1-1 cikket. Így ha valami közbejön, nem kell azon aggódnod, hogy nem jelent meg új cikked, hanem majd később behozhatod a lemaradást. Így nem kell rágörcsölnöd a folyamatos írásra.

De az sincs kőbe vésve, hogy muszáj heti egy cikket írnod, írhatsz kéthetente mondjuk kettőt, vagy úgy osztod be, ahogy a neked legkényelmesebb.
Egy a lényeg, hogy jelöld ki a naptáradban a blogíró napodat (ahogy a tartalomgyártó napodat/napjaidat is) és végezd is el a feladatot!

Ha nem bízol magadban eléggé, hogy tuti elvégzed a kitűzött feladataidat, akkor nyugodtan keress magadnak egy számonkérő partnert! Amikor pedig már a tervekből jól bevált szokás vált, újra a magad ura lehetsz.

Én ebbe az utóbbi időben vágtam bele nagy reményekkel, de egyelőre hasznos segítségnek bizonyul. 😊

04

Éld meg a szabadságot a sztorizásban!

Amiben érdemes szabad teret engedned magadnak, az a sztorizás. Bírd aktivitásra a követőidet, kérdezz tőlük, készíts játékot, jelentkezz be egy rövid videóban! Oszd meg, hogy mit olvastál aznap, mivel foglalkoztál, milyen áttörést értél el!

Bevallom, nekem még sokszor nehéz megtalálnom a spontán hangomat. Elcsépelt, de igaz a mondás: gyakorlat teszi a mestert.

Próbálgasd, hogy mi jön be neked, és előbb-utóbb megtalálod a kedvenc praktikáidat.

összegzés

Ha magunknak gyártjuk a tartalmainkat, elkerülhetetlen az időbefektetés és a tanulási folyamat.

A rendszeresség viszont biztonságot, kiegyensúlyozottságot ad. És nem kell ezt egyedül csinálnod! Csatlakozz közösségekhez, tanulj másoktól vagy legyen számonkérő partnered!

De ha mindet frusztrál téged, adj időt magadnak a kísérletezéshez, mert nincsen helyes út. Egy út van: a Te utad. Azt pedig, hogy helyes ösvényen jársz-e, az eredményeid mutatják meg.

Ha pedig nincs időd a kísérletezésre, szervezd ki a feladatot! Én megírom a cikkeidet és elkészítem tartalmaidat. Írj üzenetet! 😊

Szólj hozzá!

gyere el hozzám egy ingyenes beszélgetésere!






    Hívj fel!
    +36 20 232 4661
    írj nekem!

    Minden jog fenntartva