Így alkalmazd a tartalommarketing eszközeit

Mandzák Lilla

Tudod hogyan kell alkalmazhatod a tartalommarketinget ügyfélszerzésre? Van határozott célközönséged, marketingterved, kulcsszavaid és tartalomstratégiád? Ha még az út elején vagy, akkor olvasd el ezt a cikket, amelyből megtudhatod, hogy

mit jelent a tartalommarketing,

miért hasznos számodra és

hogyan érdemes alkalmaznod az eszközeit.

A tartalommarketing az inbound marketing eszköze. Az inbound marketing azt jelenti, hogy értékadással keltjük fel az érdeklődők figyelmét, nem pedig reklámokkal, hideghívással zaklatjuk őket.

Az egyirányú kommunikációs csatornák, mint a televízió, rádió, sajtó, a push marketing eszközeit alkalmazzák. Az így befogadott tartalmakra a fogyasztó nem tud reagálni. Ha reklámot nézel a tévében a kedvenc filmedre várva, akkor éppen a push marketinggel találkozol. Elkerülni pedig maximum akkor tudod, ha kikapcsolod a tévét.

Ezzel ellentétben a weben könnyebben átugorhatod a számodra nem releváns tartalmakat, hirdetéseket, reklámokat.
Az internet sokkal nagyobb mozgásteret, döntési szabadságot ad a fogyasztónak. Tehát az egyirányú kommunikáció egyeduralmának csökkenésével, illetve a weboldalak és online jelenlét elterjedésével megváltoztak a fogyasztói szokások.

Mikor kattintanak a fogyasztók?

Az interneten böngésző emberek akkor kattintanak rá bizonyos tartalmakra, ha azok értéket jelentenek számukra. Mindenki szereti azt érezni, hogy döntési helyzetben van, viszont azt senki, ha ráerőltetnek valamit. Máshogy megfogalmazva: vásárolni szeretünk, de azt már nem, ha eladni akarnak nekünk.

meggyőző tartalommarketing miatti kattintás

A tartalommarketing lényege pedig éppen az, hogy értékadással tesszük lehetővé, hogy a fogyasztó mellettünk döntsön, felénk kötelezze el magát. Tud ránk reagálni, elmondhatja a véleményét. Az aktivitásáért cserébe pedig minőséget és számára értéket jelentő információkat adunk.

A tartalommarketing fogalma:

A tartalommarketing egy olyan hosszú távú stratégia és marketingeszköz, amelynek célja, hogy a rendszeres és minőségi tartalmak létrehozásával releváns információkkal lásd el a potenciális vevőidet. Tehát elsődleges célja az értékközvetítés.

Lényege, hogy elérd vele és meg is tartsd a célközönségedet és ösztönözd a vásárlói cselekedeteket.
Tehát a tartalomkészítés egy megtérülő befektetés, amit ha konzisztensen és megfelelő minőségben tálalsz az érdeklődőknek, akkor ügyfeleket, vásárlókat szerezhetsz.

Mit nyersz a tartalommarketinggel?

Kialakíthatod a márkaismertséget,

bemutathatod a szolgáltatásaidat, termékeidet,

edukálhatod a célcsoportodat,

közösséget építhetsz a márkád köré, növelheted a márkahűséget, valamint

előmozdíthatod az érdeklődők vásárlási és döntési folyamatát.

Tehát a tartalommarketing tájékoztat, épít és elkötelez, valamint segít, hogy felrakd magad a „térképre”, hogy a felhasználók rád találjanak.

Így alkalmazd helyesen a tartalommarketing eszközeit:

01

A rendszeres, de minőségi tartalom

Social media poszt kattintás

Óriási verseny folyik a fogyasztók figyelméért és megtartásáért, hiszen rengeteg tartalom ömlik az emberekre nap mint nap.
Éppen a napokban beszélgettem egy ismerősömmel arról, mennyire kiábrándító tud lenni egy elkapkodott bejegyzésszöveg. A befektetett energia süt a posztokról. Igaz a mondás: mindenből annyit tudsz kivenni, amennyit beleteszel.

Te beleadod az energiádat és az idődet a tartalomgyártásba, amivel elköteleződést, ügyfeleket nyersz, ebből pedig bevételed származik. A befolyt összegből pedig emeled az életminőségedet, elmész nyaralni, csináltathatsz a kertedbe egy medencét és taníttathatod a gyerekeidet. 🙂 Rakjuk csak jó magasra azt a lécet minden szempontból!

02

Adj arcot a márkádnak!

A minap közölte velem egy vállalkozó barátnőm, hogy nem mosolygok eleget a videóimban, pedig a mosolyomat kellene a márkám kirakatába rakni. 😀
Szerintem jobban járok, ha egyetértek vele, mert egy mosolygó szempár mögé biggyesztett üzenettel, történettel tudnak csak igazán azonosulni az emberek.

A képek, videók megfogják a figyelmet és az érdeklődők nagyobb valószínűséggel olvassák el a szövegedet, ha az embert látják meg először.
Viszont nem kell mindig magadról posztolni képeket. Én ezeket inkább a személyes gondolatoknak szánom a vállalkozásommal, motivációimmal kapcsolatban.

A tudásodat szakmai posztokkal is átadhatod, amihez egy ütős szöveg és igényes grafika is szükséges. Érdemes jó minőségű, az adott témához kapcsolódó, igényes képet választanod. A vevők 67%-nak fontos a képek minősége a vásárlási döntés meghozatalában.

03

A rendszeres tartalomgyártás

Én azt tanácsolom, hogy először alakíts ki egy tartalomtervet és erre alapozva kezdd el a rendszeres tartalomgyártást!
Egyszerre készíthetsz nagyobb mennyiségű tartalmat, amit előre, akár hetekre beidőzíthetsz a platformjaidon. Akár a Meta business site/Creator studio segítségével.

A blogbejegyzések megjelenését a WordPress weboldaladon be is tudod időzíteni. Mielőtt pedig lejárna az első adag tartalmad, elkészítheted a következő pár heti anyagot és szabadjára engeded őket, majd elemzed ki az eredményeket!

Ha a tartalomgyártással kapcsolatban több infóra lenne szükséged, olvasd el az előző blogcikkemet!
Tehát hosszú távon, következetesen és rendszerben kell gondolkodnod! A helyes technikák alkalmazásával pedig sok terhet levehetsz a saját válladról.

Tartalomterv készítése naptárban

04

A keresőoptimalizálás és tartalommarketing

A hatékony keresőoptimalizálás (SEO) alapkövetelménye a folyamatosan frissülő tartalom. A hosszabb, színvonalas tartalom jobban szerepel a Google keresőjében, tehát érdemes időt szánnod a minőségre. Ezenkívül figyelned kell a kulcsszavaid megfelelő használatára a tartalomgyártás során.
A SEO alapjairól ebben a blogcikkemben írtam.

Összegzés

A rendszeresség és következetes hozzáállás tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a tartalommarketing eredményeket, ügyfeleket hozzon neked. Érdemes tájékozódnod, tanácsot, segítséget kérned különösen akkor, mikor a saját rendszeredet, folyamatodat szeretnéd kialakítani. Így megvédheted meg magad a csapongástól és gyorsabban haladhatsz a céljaid elérése felé.

Ha neked is tanácsra van szükséged, akkor írj nekem üzenetet és beszélgessünk! Az első konzultáció teljesen díjmentes, semmilyen kötelezettségekkel nem jár. 😊 Én biztosan egy érdekes személyiséget, vállalkozót ismerhetek meg benned, Te pedig értékes tudással lehetsz gazdagabb. 😊

Szólj hozzá!

gyere el hozzám egy ingyenes beszélgetésere!






    Hívj fel!
    +36 20 232 4661
    írj nekem!

    Minden jog fenntartva