Hitelesség a weboldalon – így építsd ki a bizalmat az olvasóval

Mandzák Lilla

Tudod miért fontos a hitelesség a weboldalon? Átgondoltad már, miért fontos ez a vevőszerzés szempontjából? Ha még nem, akkor olvasd el a cikket!

Ha szeretnél még több látogatót szerezni a weboldaladra és visszatérő vásárlóvá varázsolni őket, akkor hitelesnek kell lenned! Számomra a hitelesség magában foglalja az önazonosságot, a megbízhatóságot és a tartalmak mögé tett minőségi munkát.

01.

Így néz ki egy hiteles weboldal

A segítő szándék a legjobb hitelességelem. A Google-ből érkező látogatók általában úgy érkeznek a weboldaladra, hogy van egy problémájuk, amire megoldást keresnek. Lehet, hogy szükségük van egy termékre vagy szolgáltatásra, amit nem biztos, hogy tőled fognak beszerezni.

Az érdeklődők információkat gyűjtenek a weboldalról

Az érdeklődők először csak információt gyűjtenek és neked kell meggyőzni őket, hogy végül tőled vásároljanak. Lehet, hogy ez nem is első látogatáskor történik meg, hanem többszöri visszatérés és a bizalom megszilárdulása után. Különösen igaz ez, ha főterméked valami kimondottan drága, elköteleződést kívánó áru vagy szolgáltatás.

a hitelesség növeléséhez építs bizalmat

A bizalmat leginkább úgy tudod kiépíteni, hogy tartalmaiddal információt adsz át, nem pedig értékesíteni próbálsz. Meg kell mutatnod, hogy olyan biztos információforrás vagy a látogatóid számára, akire támaszkodhatnak és hozzád mindig fordulhatnak, ha a tájékozódni akarnak abban a témában, amiben Te is kompetens vagy.

ne várj kompenzációt

A segítségért cserébe pedig nem kérsz semmit, csak örülsz, hogy az érdeklődő rendszeres látogatója weboldaladnak és rendszeresen olvassa a tartalmaidat. Így szép lassan, a folyamatos segítő szándékú tartalomgyártással győződ meg és válsz hitelessé, szakértővé a szemében. Tudja, hogy az oldaladra mindig biztonsággal visszatérhet, hiszen általában választ talál a kérdéseire.

02.

Készíts egyedi weboldal dizájnt

Az egyediség csak egy része a történetnek, amibe nemcsak a megjegyezhetőség, hanem a hitelesség miatt is érdemes befektetened. Egy ügyesen eltalált, frappáns dizájn érdekessé tesz téged, bemutatja, hogy igényes vagy arra, hogy mit szeretnél magadról sugallni a külvilág felé.

A következetes stílus fontossága

A weboldalak általában egyféle stílusban készülnek, ami összhangban áll azzal és kiegészíti, amit cég vagy vállalkozás kommunikálni szeretne a célcsoportja felé. A weboldaladon használt stíluselemek meg fognak jelenni közösségi média oldalaidon és a munkád során is.

Például egy válóperes ügyekkel foglalkozó ügyvéd, aki professzionalizmust szeretne sugározni az ügyfelei felé, nem fog türkizkék színekben pompázó weboldalt készíttetni magának. Ha így tenne, nemhogy elveszítené, de el sem tudná kezdeni építeni a bizalmat a weboldalát látogatók körében.

03.

így Segítsd a vásárlói döntést

Ne tűnj kétségbeesettnek! A túlzott erőltetés eltaszítja az ügyfelet attól, hogy téged válasszon.

Az előző cikkemben már említettem, ezt az örök érvényű tényt: “vásárolni szeretünk, de azt nem szeretjük, ha valaki el akar adni nekünk valamit”. Amikor tartalmat írsz a weboldalra, meg kell jegyezned, hogy a vásárló kezében van a döntés. Éreznie kell, hogy az ő kezében van az irányítás.

hitelesség a weboldalon a sikeres vásárlói döntéshez

Ehhez kapcsolódik a következő történet:

Meglepetés születésnapi buliba voltam hivatalos, amit az ünnepelt úriember barátnője szervezett. Mivel nem ugyanabban a városban lakott a pár két tagja, a srácot el kellett csalni az adott napon a barátnője lakására, mert oda tudták az összes barátot beszervezni. Sikerült a csel, az ünnepelt meg is érkezett a bárnőjéhez és nagyon meglepődött, amikor az összes barátja megjelent és felköszöntötte őt. Kijelentette, hogy azt hitte, ő hozta meg a döntést, hogy aznap meglátogatja barátnőjét.

Valóban ő hozta meg a döntést?

Igen. Ő szakított rá időt, öltözött fel, indította be a kocsiját, csak kellett egy kis ráhatás és finom (női) meggyőzőerő, egy háttérből jövő sugallat.
Ha erőszakkal és túl határozottan kérte volna őt a barátnője, rögtön rájön a turpisságra és elszállít volna a meglepetés varázsa.

Tehát erőltetéssel és a hangos szóval nem fogsz menni semmire. A finom, rávezető magatartás, ami magabiztosságot, önazonosságot, ezáltal hitelességet sugároz.

04.

Kerüld a hájpot

Kerüld az üres hájpot, mert előbb vagy utóbb minden lufi kipukkan.

Mindenki hamar megneszeli, ha nincsen igazi mondanivaló és marketingszaga van a kommunikációnak.
Ha csak fényezed magad, de nem teszel mögé értéket és minőségi munkát, akkor a vásárló nem fog visszatérni hozzád. Miért?

Ismét van egy történetem, ami jól szemlélteti a leírtakat:
Telefontokot rendelem egy internetes oldalról. A rendelés után hosszú, érdekesnek és frappánsnak szánt, ide-oda csavart üzenetet küldtek arról, hogyan fog sértetlenül, selyempárnán megérkezni a termékem.
Amikor megérkezett a tok, valami érdekes, igényes csomagolást vártam, de nem azt kaptam. Egy egyszerű papírdobozból emeltem ki egy telefontokot, amit tévesen küldtek, hiszen még csak nem is olyan márkájú volt a tok, amit rendeltem.

Ezek után még kínosabb volt az e-mail, amiben csillogóra fényezték magukat. Így biztos, hogy nem vásárolok többet tőlük.

A hitelességet lehet érzékeltetni tartalmainkkal, de az még fontosabb, hogy amikor tényleges cselekvésre kerül a sor, következetesek legyünk. Annak, amit mondunk és teszünk összhangban kell lenniük egymással. Végső soron így lehetünk őszinték nem csak vásárlóinkkal, hanem önmagunkkal is.

Te hogyan maradsz hiteles ügyfeleid/vásárlóid szemében?

Szólj hozzá!

gyere el hozzám egy ingyenes beszélgetésere!






    Hívj fel!
    +36 20 232 4661
    írj nekem!

    Minden jog fenntartva