Számomra nagyon fontos, hogy élvezzem a blogbejegyzés megírásának, szerkesztésének és keresőoptimalizálásának folyamatát. Sokaknak maga az írás is inkább szenvedést jelent, pedig ezután jön csak a “piszkos munka.”
Ebben a cikkben 9 lépésben mutatom be a blogcikkek keresőoptimalizálásának folyamatát.
Hogyan használd ezt a blogbejegyzést?
A SEO beállításoknak köszönhetően kerül egy cikk minél előrébb a Google keresőjében, amire így könnyebben rátalálnak az olvasók is.
Tehát használd útmutatóként ezt a cikket, majd végezd el gyorsan és következetesen a bejegyzéssel kapcsolatos SEO feladatokat!
Egy korábbi cikkben már foglalkoztam azzal, milyen lépések mentén érdemes elkészítened a blogcikkedet. Ebben a bejegyzésben pedig azt fejtem ki, hogyan nézd át és végezd el a még hiányzó keresőoptimalizálási feladatokat.
A SEO alapú blogbejegyzés írásának célja
Jobb helyezést érsz el a megcélzott kulcsszavadra.
A keresőmotorok és a felhasználók igényeit is kielégíted.
Organikus látogatókat szerzel a weboldalra.
Több konverziód lesz.
Felveszed a versenyt a konkurenciáddal.
A keresőoptimalizált tartalomgyártás lényege, hogy a látogató minél több időt töltsön el a weboldaladon. Ez visszafele is működik. Minél többen és minél több időt töltenek el az oldaladon, annál jobb eredményeket fog hozni a keresőoptimalizálás.
Idővel már a cikk megírása közben is tudni fogod, hogy mire kell figyelned tartalmi SEO szempontból. Így a cikk végén már kevesebb munkád lesz.
A blogbejegyzés elkészítésének folyamata röviden
01
Válaszd ki a fókusz kulcsszót!
Mielőtt blogírásba kezdenél, kulcsszókutatást kell végezned. Így fogod tudni, hogy milyen témákra érdemes fókuszálnod és melyek azok a kulcsszavak, amelyekre optimalizálva előkelő helyezést érhetsz el a keresőben.
02
Készítsd el a blogbejegyzés vázlatát!
Vázlatírás közben letisztázódik benned a cikk felépítése és rengeteg ötleted is támadhat, amiket rögtön fel is jegyezhetsz. Ezután a feljegyzéseket könnyebben be tudod építeni az írás során. Így sokkal egyszerűbb strukturált módon írnod, ami időt és energiát spórol neked.
03
Írd meg a blogbejegyzés tartalmát!
Ezt a témát már egy másik cikkben is kifejtettem, de lényeg a következő: írj ki magadból minden gondolatodat a vázlatpontokhoz kapcsolódóan!
A bevezetés, befejezés megírásával, valamint a szerkesztéssel csak ezután foglalkozz! Nekem ez szokott segíteni a “flow” állapot fenntartásában.
04
Szerkeszd meg a tartalmat!
Tagold a szöveget bekezdésekre! Egy hasáb maximum 300 karakter legyen, utána pedig szúrj be újabb alcímet!
Tölts fel képeket és alkalmazz kiemeléseket! Ezek vezetik a szemet és azok is információkhoz jutnak, akik csak átfutják a cikket. Ezenkívül figyelj az esztétikára, ami a minőségérzetet növeli.
A blogbejegyzés keresőoptimalizálása
01
Yoast SEO plugin
A weboldalamon én Yoast SEO plugint használok. Ezzel az ingyenes bővítménnyel tudod beállítani a cikkeid meta címét és leírását. Azt is le tudod ellenőrizni, hogy milyen munkát végeztél a keresőoptimalizálással. Ha két zöld pöttyöd van, akkor dőlhetsz csak hátra.
02
Kulcsszó használata
Használd természetesen a kulcsszót a cikkedben! Az olvasó ne érezze erőltetettnek, és ne passzírozd bele mindenáron egy olyan címbe, amibe nem illik bele!
Továbbá kerüld a kulcsszóhalmozást! A plugin meg fogja mondani neked, hogy hányszor kell ideálisan használod a kulcsszót a szövegben.
Hol szerepeljen a kulcsszavad?
első bekezdés
cím
alcímek
képek meta leírása
SEO cím
a cikk meta leírása
03
Külső linkek beágyzása a blogbejegyzésbe
Használj hiteles forrásokat és linkeld be őket a cikkbe! Az olvasók szeretik a tényeket, amiktől meggyőzőbbé válik a szöveg. A keresőmotorok számára pedig relevánsabb lesz a bejegyzés.
04
Belső linkek használata
Ezzel a módszerrel a weboldaladon tarthatod a látogatókat, valamint a keresőmotorok könnyeben fel tudják majd térképezni a webhelyed tartalmát. Ezért is érdemes átgondolt tartalomstratégiát követned, hiszen a cikkeidnek összefüggésben kell lenniük a szolgáltatásoddal és egymással is. Így a cikkeket nemcsak egymásra tudod átlinkelni, hanem a szolgáltatásodat bemutató oldaladra is.
05
Előnézeti kép beállítás Facebookra
Ha írsz egy cikket, akkor mindenképpen érdemes megosztanod a social media platformjaidon. A plugin segítségével beállíthatod az előnézeti képet, a címet és a leírást is.
06
Képek optimalizálása
A kép mérete: A méret a weboldal sebessége miatt fontos. Ha letöltesz egy jogtiszta képet, azt érdemes ide bedobnod. Ez az online program úgy fogja letömöríteni a kép méretét, hogy nem ront a felbontásán. Azt javaslom, mindig maradj 100 KB alatt!
Meta leírás:
A kép címébe írd bele a kulcsszavadat ékezetek nélkül és a szavakat kötőjellel elválasztva! De ne szerepeljen minden kép címében a kulcsszavad, amit feltöltöttél a blogbejegyzésbe!
Az alt text-ben már használhatsz ékezeteket. Itt azt kell leírnod, hogy mi szerepel a képen, és hogy mihez kapcsolódik. A kulcsszóhalmozást itt is kerüld!
Használj infografikákat és videókat is, amik hatékonyan növelik a felhasználói élményt.
07
Meta címek és leírások beállítása a blogbejegyzésben
A meta címet és leírásokat szintén könnyedén elkészítheted a Yoast SEO pluginnal.
A meta cím maximum 55 karakter legyen, mert ennyi fog megjelenni a Google találati listán is. Ha túl hosszú a blogbejegyzésed címe, érdemes meta címnek egy rövidebbet beállítanod. Természetesen a kulcsszónak ebben is szerepelnie kell.
A meta leírásod maximum 155 karakter legyen! Legfontosabb szerepe, hogy az érdeklődőt kattintásra ösztönözze. Minél többen kattintanak, annál jobb lesz a cikked rangsorolása.
08
Kategóriák és címkék beállítása
Figyelj arra, hogy ne legyen ugyanolyan nevű kategória és címke oldalad! A kategóriák és címkék főleg az olvasóidnak segítenek a navigálásban. Keresőoptimalizálni is lehet őket annak érdekében, hogy a Google azokat is rangsorolja a kulcsszavaidra.
09
A blogbejegyzés címsorainak (heading) beállítása
A heading használatának elképesztően fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban. A címsorok beállítására a weboldalad összes oldalán szükséged van.
A heading átláthatóvá teszi a cikkedet, strukturálja a tartalmadat. A blogcikkeknek fejezetekből/szakaszokból kell állniuk, amelyeknek alcímeket is adni kell. Ezeket jelöljük címsorokkal.
A tartalomírás előtti lépések
A keresőoptimalizálás elsőre bonyolultnak tűnhet és valóban szükség van egy kis gyakorlásra ahhoz, hogy gördülékenyen menjen a munka. Az sem hátrány, ha pár alapvető feltételt is teljesítesz, mielőtt blogírásba kezdesz.
Legyenek kulcsszavaid, tartalomstratégiád és állítsd be a Google Analytics és Google Search Console eszközöket! Ezekkel mérheted, hogyan teljesít a weboldalad technikai és tartalmi szempontból is. Ezenkívül, az ezekből kapott adatok alapján tudsz majd javítani a weboldalad és a bejegyzések teljesítményén.
Ezenkívül végezz rendszeresen biztonsági mentést a weboldaladról, hogy egy támadás esetén ne menjenek kárba a tartalmaid és a sok munka és idő, amit belefektettél.
A rendszeresség sem utolsó szempont, hiszen a Google is jobban szereti a rendszeresen megjelenő tartalmakat.
A blogbejegyzés terjedelme pedig annyi legyen, amennyit a téma megkíván. Én átlagosan 3 500 – 4000 karaktert szoktam írni.
Az egyetlen általános érvényű szabály
Egy általános érvényű szabály létezik számomra: értéket szeretnék adni. Nekem az a folyamat jelenti a legtöbbet, amelynek során az elsőre kibogozhatatlannak tűnő gondolatok az olvasók számára mind tartalmilag, mind vizuálisan fogyasztható szöveggé formálódnak.
Tehát a blogolás során leginkább arra figyelj, hogy neked is örömet okozzon a folyamat, amire az idődet szánod! Akkor biztos,
hogy a keresőoptimalizálásra is lesz energiád, mert az válik a legfontosabb céllá, hogy a minőségi tartalom elérje és megszólítsa a célközönségét.
Ha pedig nincs időd belemélyedni a keresőoptimalizálás és a blogolás rejtelmeibe, hanem inkább kiszerveznéd a feladatot, keress engem bizalommal! 🙂